Ni kallar er städerskor?

Vaknade som vanligt av skrikande kinesiska städerskor i korridoren och sedan var det inte helt enkelt att somna om när de började dammsuga. Jag hat för det här "hotellet" och landet ökar för varje dag.

Igår bad vi dem vid 12 att komma till vårt rum så vi kunde visa var de skulle städa. De har nämligen aldrig städat golvet i hallen och badrummet. Ni kan ju tänka er hur det ser ut efter 3 ½ månad. Där de väljer att städa lämnar de efter sig långa svarta hårstrån. Ofta ser det smutsigare ut efteråt. Självklart kom det ingen på hela dagen och på kvällen undvek de oss.

Om jag hade varit hemma hade jag gärna städat själv, men det tycker jag inte att jag ska behöva när jag bor på ett så kallat hotell.


Det här är för några veckor sedan, nu är det för äckligt för att ta kort på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0