Only in China

Ibland vet jag inte riktigt vad jag ska säga om det här landet och dess invånare. De kan vara otroligt gulliga och vänliga, men plötsligt så händer någonting och man inser att de egentligen inte är riktigt kloka.

Idag på morgonen, ungefär 5 min efter att G gått till jobbet, började vår telefon ringa nonstop. Jag hade tänkt sova någon timme till så efter att det ringt 8-10 min så drog jag ur sladden. Någon minut senare kommer någon istället och knackar på dörren, då är det en engelskalärare från skolan som har fått i uppdrag att hämta mig för min första jobbdag?! Ingen har hört av sig till mig från skolan sedan vårt möte förra veckan och vi har inte bestämt någonting om hur jobbet kommer se ut eller om det ens kommer bli någonting.

Det sista som vi sa till skolan var att vi skulle åka till Shanghai över helgen och sedan höra av oss så får vi se hur vi gör. Förstår inte riktigt hur det får det till "hämta Viktoria tidigt tidigt måndag morgon, helst utan att ringa dagen innan och förvarna".

Jag blir inte riktigt klok på det här landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0