IKEA Beijing

Att vara på IKEA här i Beijing var som att komma till Sverige. Jag älskar att gå runt på IKEA i andra länder! Höra folk uttala alla konstiga svenska namn och äta svensk husmanskost. Vi gick direkt till restaurangen och åt köttbullar med lingonsylt och brunsås, julmust, princesstårta och kanelbulle! Det var helt galet mycket kineser där. Och allt var extremt billigt. I "butiken" med svensk mat var allt ca 50 % billigare än i Sverige, vår superhandling gick bara på 300 kr. Underbart.





Överst är det Swedish Christmas plate! Såg otroligt äckligt ut.

Kommentarer
Postat av: Em

Åh jag är precis likadan, ÄLSKAR att gå in på IKEA när man är långt hemifrån.. Det var en av höjdpunkterna när jag bodde i Australien, tyvärr har IKEA inte kommit till NZ än! Får jag vara nyfiken och fråga vad du gör, verkar som du varit ute o rest ett tag nu? Är det din kille som har utlandsuppdrag? Fin blogg!

2010-02-03 @ 20:24:25
URL: http://emsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0